2013. június 22., szombat

Midsummer Night parti


„Ég a napmelegtől a kopár szik sarja,
tikkadt szöcskenyájak legelésznek rajta.”

Az én évszakom a nyár. Az a forró, perzselő, amikor minden élőlény az árnyékba húzódik, és a túlélésért küzd, amikor már a levegő se moccan, én csak ekkor érzem igazán jol magam. Töltekezem a napfénnyel, bőrömet égeti a Nap, és azt kívánom, bárcsak sose érne véget a forróság. Emlékszem gyerekkoromban az apukám által faragott hintalovon ülve állandóan Afrikába „lovagoltam”, ahol a gólyák laknak télen, és ahol akkor is meleg van, amikor nálunk hideg tél. Talán az sem véletlen, hogy Szent Iván gyönyörű napján születtem, amikor a leghosszabb a nappal és legrövidebb a sötét éjszaka, amikor már igazán meleg tud lenni a nyári nap.
Most Angliában vagyok. Itt ez az évszak, a forró nyár, ismeretlen. Néha már voltunk 22-23 fok körül, de ennél több nem nagyon várható. Sőt már az is nagyszerű, ha alkalmanként 20 fok felé megy, mert már jónéhány napja nagyon hideg van, állandóan süvít a szél, Napnak se híre, se hamva. Tegnapelőtt egész nap esett az eső, hol ömlött, hol meg csak úgy szitált, hogy azt hihetted alig esik, de mégis pillanatok alatt eláztál. Aztán az esőt felváltotta sűrű köd, hirtelen valami klasszikus angol BBC-sorozatban vagy inkább az Üvöltő szelekben éreztem magam. Így köszöntött ránk tegnap a nyári napforduló, amikor is néhányan nyárköszöntő Szent Iván éj- (Midsummer Night) partit szerveztek a közösségben.
Ami volt: romantikus torony a hegy tetején, sziklás tengerpart, szitáló eső, sűrű, sötét erdő, viharos szél, gyertyák, epertorta, kandalló, vörösbor, swing és Frank Sinatra, kenyérsütés parázson, virág a lányok hajában. 
Ami nem volt: nyár.

Mégis... jó itt lenni! A fene se érti.

 
 

 Judittal, itteni anyámmal



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése