2016. augusztus 26., péntek

Spanyolország térképe/Map of Spain

(Scroll down for English!)

Amint befejeztem az utolsó öltést is a Devon térképen, azonnal hozzákezdtem a sorozat újabb darabjához, ezúttal Spanyolország térképéhez.
Próbáltam feltúrni az emlékeimet, mikor lett Spanyolország az egyik kedvenc országom. 1992-ig kellett visszapörgetni az időt, amikor is Barcelonában olimpiát, Sevilla-ban világkiállítást rendeztek fényes magyar sikerekkel. Gyerekkori naplóim tanúsága szerint ekkortájt kezdődött. Aztán folytatódott és erősödött az éveken át tartó történelem-, majd spanyolnyelv-tanulás során.
Pont 20 év telt el, mire teljesült az álmom, és először eljutottam Spanyolországba. Életem egyik legnehezebb időszakában fordulópont volt az az öt nap, új energiákat, új lendületet hozott. Azóta visszatértem, hogy újabb részeit fedezzem fel az országnak, és még így is, milyen kicsi töredékét ismerem.
Az évek teltek, új szenvedélyek jöttek. Mire hozzákezdtem a Heritage Crafts Spanyolország térképéhez, nyoma nem volt a régi szerelemnek, de mégis élmény volt újabb és újabb ismert helyeket varrni a térképre. Akkor még úgy gondoltam, hogy az én falamra kerül majd. Az, hogy nem így lesz, annak köszönhető, hogy van valaki, akinek Spanyolország a szenvedélye; kedves barátnőm, hozzá kerül a kép. A művet már át is adtam (a legjobb helyre kerül), csak egy kicsit visszakértem, mert jövő hét végén Győrben szerepel egy keresztszemes kiállításon.
És ezzel egyelőre befejeztem a térképvarrást. Az elmúlt három évben csak a két térképet varrtam, a végén alig vártam már, hogy túl legyek az utolsó öltésen is. Habár "mennyiségre" nincs sok öltés a képen, de bonyolult volt varrni a sok fél-, negyed-, hosszúöltést, aprólékos épületeket, hajókat, vitorlásokat kontúrokkal, stb. Pedig lapul még egy Cornwall térkép a fiókomban az Anglia megyéi sorozatból. Hát majd egyszer.
A keretezés gyönyörű lett, pedig először féltem, hogy nem jól választottam a kék keretet a bársonyos paszpartuval aztán, amikor kedvenc keretezőm elém tette a kész művet, megint rá kellett jönnöm, hogy bízhatok az ízlésemben. :)

Észak és ... /North and...

... dél. / South.

Mind közül a legkülönlegesebb Toledo./My special place, Toledo.
Map of Spain

Once I'd finished the last stitch on my map of Devon, I immediately started to do the next pattern by Heritage Crafts, Map of Spain. I still remember, it was at the community retreat in January 2015. Memorable time.
I've tried to search in my memories when Spain had happened to be one of my favourite countries. I had to go back to 1992 when Barcelona hosted the Olympic Games and Sevilla hosted the World Expo with brilliant Hungarian success. According to my diary, it started that time. Then went on and on, while studying History and Spanish language.
By the time my dream came true and could visit Spain first time, 20 years passed. At one of the hardest time of my life, those 5 days were kind of crosspoint for me like a refreshing and renewing treatment. Since that, I've already gone back to discover more and more of Spain but yet I hardly know it. Must go back.
Years flew by, new passions came. When I started to do this map, old feelings disappeared but embroidering familiar places with all those happy memories always pleased me. At first, I thought this map was going to decorate the wall in my flat, but in the meantime, it turned out that it would be a nice gift for my dear friend, who has a real passion to Spain.
And I stop now to embroider more maps, as in the last 3 years I'd been making just these two maps.  Though I still have Map of Cornwall in my sewing box but it was just enough now from all those half and quarter stitches, tiny places, boats, etc.
I'm happy with the blue frame which made me nervous after choosing it but when I saw for the first time in the workshop, just realised I was right... again. :)

1 megjegyzés: